Píšeme přívětivé muzejní texty
Představení workshopu
Většina návštěvníků muzeí má zájem a motivaci se něco dozvědět. Pro předávání informací je v muzeu zásadní efektivní práce s textem. Texty se v muzeu objevují v mnoha formách a v různých kontextech. Díky školení získáte komplexní informace o aktuálních trendech v přístupu k textům a během praktické části si vše vyzkoušíte. Kurz je vhodný jak pro začínající muzejníky, tak pro zkušené muzejní profesionály, kteří se chtějí seznámit s novými přístupy a pohledy, které jejich práci obohatí. Muzejní texty zasadíme do znalostí o chování a potřebách návštěvníků a budeme se věnovat různým druhům textů.
Cíle workshopu
- Představit principy, jak o struktuře a funkci textů přemýšlet
- Vyzkoušet si nástroje na kvantitativní analýzu textů, která vám pomůže zjistit, jak složitý nebo naopak přístupný text je
- Zvýšit citlivost k jednotlivým typům textů a jejich účelu
Témata a harmonogram
Během workshopu, který trvá 5 výukových hodin (10.00–16.00), se střídají praktická cvičení s výkladem a časem, kdy je prostor pro sdílení vašich zkušeností. Přidanou hodnotou školení je možnost dozvědět se, jak k tématu přistupují v jiných institucích a získat kontakty na další profesionály a profesionálky. Během workshopu se naučíte používat nástroje vyvinuté jazykovými vědci, které jsou volně dostupné.
Teoretická část
- Jak texty vnímají muzejníci a jak návštěvníci
- Dopady špatných textů na návštěvnickou spokojenost
- Fakta z výzkumů
- Hierarchie muzejních textů a typy muzejních textů
Praktická část
- Cvičení – hierarchie textů
- Kvalitativní analýza textů
- Kvantitativní analýza textů
- Cvičení – analýza a vylepšení textu
Co získáte
Po absolvování školení získáte schopnost kriticky posuzovat muzejní text ve vlastní instituci a dovedete se na vlastní texty podívat novýma očima. Naučíte se analyzovat texty pomocí konkrétních nástrojů, díky čemuž můžete zhodnotit texty ve vaší instituci a navrhnout změny, které povedou k větší návštěvnické spokojenosti. Dotkneme se také nových trendů v psaní textů pro různé cílové skupiny. Na toto téma však do budoucna připravujeme další školení.
