Načítám Akce

Píšeme přívětivé muzejní texty

26. září, 10:0016:00 1900 Kč – 2650 Kč
Hybernská 4, Praha
plná cena: 2650 Kč / pro studující: 1900 Kč

přihlásit se

 

Představení workshopu 

Většina návštěvníků muzeí má zájem a motivaci se něco dozvědět. Pro předávání informací je v muzeu zásadní efektivní práce s textem. Texty se v muzeu objevují v mnoha formách a v různých kontextech. Díky školení získáte komplexní informace o aktuálních trendech v přístupu k textům a během praktické části si vše vyzkoušíte. Kurz je vhodný jak pro začínající muzejníky, tak pro zkušené muzejní profesionály, kteří se chtějí seznámit s novými přístupy a pohledy, které jejich práci obohatí. Muzejní texty zasadíme do znalostí o chování a potřebách návštěvníků a budeme se věnovat různým druhům textů.

 

Cíle workshopu

  1. Představit principy, jak o struktuře a funkci textů přemýšlet
  2. Vyzkoušet si nástroje na kvantitativní analýzu textů, která vám pomůže zjistit, jak složitý nebo naopak přístupný text je
  3. Zvýšit citlivost k jednotlivým typům textů a jejich účelu

 

Témata a harmonogram
Během workshopu, který trvá 5 výukových hodin (10.00–16.00), se střídají praktická cvičení s výkladem a časem, kdy je prostor pro sdílení vašich zkušeností. Přidanou hodnotou školení je možnost dozvědět se, jak k tématu přistupují v jiných institucích a získat kontakty na další profesionály a profesionálky. Během workshopu se naučíte používat nástroje vyvinuté jazykovými vědci, které jsou volně dostupné.

 

Teoretická část

  • Jak texty vnímají muzejníci a jak návštěvníci
  • Dopady špatných textů na návštěvnickou spokojenost
  • Fakta z výzkumů
  • Hierarchie muzejních textů a typy muzejních textů

 

Praktická část 

  • Cvičení – hierarchie textů
  • Kvalitativní analýza textů
  • Kvantitativní analýza textů
  • Cvičení – analýza a vylepšení textu

 

Co získáte
Po absolvování školení získáte schopnost kriticky posuzovat muzejní text ve vlastní instituci a dovedete se na vlastní texty podívat novýma očima. Naučíte se analyzovat texty pomocí konkrétních nástrojů, díky čemuž můžete zhodnotit texty ve vaší instituci a navrhnout změny, které povedou k větší návštěvnické spokojenosti. Dotkneme se také nových trendů v psaní textů pro různé cílové skupiny. Na toto téma však do budoucna připravujeme další školení.

26. září @ 10:00–16:00
1900 Kč – 2650 Kč
Rubrika Akce:

Místo konání

Praha
Hybernská 4
Praha, Česká republika